2 april 2018

Kleurrijke Granny Square deken

Anderhalve maand geleden begon ik aan deze deken van restjes katoen. Die deken is inmiddels af, maar ik heb nog geen goede foto's gemaakt. Mijn voorraad wol is zo enorm groot dat ik nog veel meer dekens of andere projecten kan maken. Ik heb me dan ook voorgenomen dat ik vaker een project ga maken met datgene wat ik al in huis heb.

Afgelopen woensdag begon ik aan een nieuwe restjesdeken. De dag ervoor had ik mijn bakken met katoengaren uitgezocht en op kleur gesorteerd. Terwijl al die bolletjes door mijn hand gingen, kreeg ik heel veel zin om een kleurrijke deken te haken. Ik vulde een mand met allerlei vrolijke kleurtjes en ging aan de slag. Ik koos weer voor een granny square deken. Granny squares blijven toch een van mijn favorieten voor een deken. Je kan ze in allerlei afmetingen maken en daardoor eindeloos variƫren.


Het is voor de verandering heerlijk om met dit soort kleuren aan de slag te gaan. Ik doe dat bijna nooit. De kleuren passen namelijk niet in ons interieur en voor kleding of sjaals gebruik ik de kleuren al helemaal niet, want de meeste van deze kleuren staan mij niet. Het is daarom extra leuk om het wel een keer te doen, want ik word echt vrolijk van zo'n kleurrijk project.


Elke granny square bestaat uit 18 toeren en dus ook 18 verschillende kleuren. Ik gebruik garens van Phildar, Catania en Durable.


Inmiddels heb ik de vierde granny square vastgehaakt en kan ik aan de rand beginnen. Het dekentje is nu zo'n 60 x 60 cm. Hoe groot het dekentje uiteindelijk wordt, hangt af van hoe breed ik de rand ga maken. Ik denk dat ik minimaal zes kleuren kies voor de rand.

Haak jij ook weleens projecten met restjes garen? En zo ja, wat maak jij graag van restjes?

3 opmerkingen :

  1. Blijft super leuk om te maken. Vrolijke kleurtjes trouwens!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, gorgeous!! A super happy & fresh color mix, I love it ♥
    Spring greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...